Un rol important în promovarea valorilor și simbolurilor culturale revine festivalurilor, ca un mecanism complex de comunicare între artiști – creatori, instituții de profil, publicul spectator. În cadrul unui festival pot fi stabilite, menținute și stimulate parteneriate artistice, festivalul devenind un liant în activitatea culturală.
Importanța unui festival de teatru este centrată pe necesitatea de a construi repere culturale, de a promova diversitatea prin dialog intercultural și interacțiune socială, stimulând schimbul de experiențe între membrii comunității festivaliere.
După o pauză de 12 ani reluăm Festivalul de Teatru YORICK pentru Copii, Tineri și Amatori. Prin organizarea acestui festival dorim să contribuim la dezvoltarea aptitudinilor de comunicare și relaționare prin limbajul universal al artei, promovarea creației și a artei interpretative, a experienței artistice, motivând în același timp pentru performanță.
Vom fi îndrumați anul acesta de un juriu format din profesioniști ai artei teatrale: Constantin COTIMANIS, Adrian PĂDURARU și Ion SAPDARU.
Invităm să participe la concurs toți copiii, tinerii și persoanele adulte, atât din școli vocaționale de stat, precum și din școli particulare, cluburi de profil, asociații culturale etc., din țară și din străinătate, pasionați de arta dramatică.
Prin participarea la această manifestare ne dorim să stimulăm participarea elevilor la activități extrașcolare cultural-educative, activități care să-i pună în valoare, să le ofere satisfacția muncii individuale sau colective și mai ales să le valorifice potențialul creativ de care aceștia dispun, creându-le cadrul propice pentru a-și putea manifesta înclinațiile artistice într-un mod organizat. De asemenea dorim să creăm un cadru în care să se poată stabili de interacțiuni și comunicare între persoanele cu aceleași interese culturale.
Festivalul de Teatru Yorick pentru Copii, Tineri și Amatori își redeschide porțile după o pauză de 12 ani.
Dorim să contribuim la dezvoltarea aptitudinilor de comunicare și relaționare prin limbajul universal al artei, promovarea creației și a artei interpretative, a experienței artistice, motivând în același timp pentru performanță.
Vor fi alături de noi în juriu actori consacrați ai scenei românești, dornici să susțină noile generații și să-i încurajeze să-și urmeze visul.
Actor de scenă, film, radio, televiziune și voce, regizor de teatru și scenarist român, laureat al Premiilor Gopo Ion Sapdaru, este unul dintre membrii juriului care va împărtăși din experiența sa participanților la festival. Absolvent al Institutului de Teatru, Chişinău și al Institutului de Cinematografie VGIK, Moscova, are un masterat în regie la clasa profesorului Ion Ungureanu și activează la Teatrul Național din Iași, actor și regizor.
Pe Ion Sapdaru îl putem vedea în multi-premiatul film A fost sau n-a fost? (2006), Hârtia va fi albastră (2006), Călătoria la oraș (2003), California Dreamin (2007), r, Pe aripile vinului (2002), 4 luni, 3 saptamani si doua zile (2007), Contra timp (2008), Weekend cu mama (2009), Francesca (2009), Concertul (2009), Contra timp 2 (2009), Ciobanila (2011), Bora Bora (2010), S-a furat mireasa (2011), Hot Shorts (2012), Doar cu buletinul la Paris (2015).
Alături de demersul nostru, în calitate de jurat este și actorul Adrian Păduraru, absolvent al Institutului de Artă Teatrală și Cinematografică, București, la clasa profesoarei Sanda Manu a debutat cu rolul Un soldat în piesa „Diavolul și bunul Dumnezeu” de J. P. Sartre, regia Silviu Purcărete, la Teatrul Mic, București, putând fi văzut în numeroase alte piese de teatru cum ar fi Sganarel, Don Juan – Don Juan de Molière, regia: Irina Popescu Boieru (1998); Fratele – Roberto Zucco de Bernard Marie Koltes, regia: Alexander Hausvater (1999); Luigino – Mizerie și noblețe de Eduardo Scarpetta, regia: Irina Popescu Boieru (2001); Volodea – Circul Matteo de Adrian Lustig, regia: Dan Vasile (2001); Bogdan – Apus de soare după Barbu Ștefănescu Delavrancea, regia: Eugen Todoran (2004); Peer Gynt – Peer Gynt de Henrik Ibsen, regia: Cristian Ioan (2005). De asemenea a jucat în numeroase producții cinematografice cum sunt: Declarație de dragoste (1985), Cucoana Chirița, regia Mircea Drăgan (1986); Extemporal la dirigenție, regia Nicolae Corjos (1987); Chirița în Iași, regia Mircea Drăgan (1988); Secretul armei… secrete, regia Alexandru Tatos (1988); Momentul adevarului, regia Andrei Blaier (1989); Moartea unui artist, regia Horea Popescu (1989); Jusqu’a la morte, regia Lionel Epp (producție Atlantis Film, Alisee Film, Paris – M6) (1998); Journal intime, regia Christian Francois, (producție Atlantis Film, Alisee Film, Paris – M6) (2000); A (producție Atlantis Film, Alisee Film, Paris – M6) (2002).
Cu o bogată experiență de jurat ni s-a alăturat bine-cunoscutul actorul de scenă, film, televiziune și voce Constantin Cotimanis, absolvent al Institutului de Artă Teatrală și Cinematografică, București, secția Actorie, este cunoscut publicului larg atât din producții cinematografice: Paranoia 1.0 (2004), Asfalt Tango (1996), Epicenter (2000), Misterele Bucureștilor (1983), A unsprezecea poruncă (1991), Amen (2002), Happy End (2006), Pup-o, mă! (2018), Între chin și amin (2019) cât și din seriale precum: Lacrimi de iubire, Daria, iubirea mea, Vlad.
De-a lungul timpului a interpretat numeroase roluri pe marile scene în piese de teatru apreciate de public: Transfer de personalitate (1991), regia Mircea Cornișteanu, Actori și trădători (1992) regia: Tudor Mărăscu, Puricele (1993), regia Horațiu Mălăele, Avarul (1994), regia Mircea Cornișteanu, Revizorul (1995), regia Mircea Cornișteanu, O noapte furtunoasă (1996), regia Dan Micu, Viforul (1998), regia Alexandru Darie, Miresele căpitanului (2002), regia: Petre Bokor, Război și pace (2003), regia: Petre Bokor, Hangița de Carlo Goldoni (2005), regia Tino Geirun, Un bărbat pentru Sara (2014), regia Claudiu Goga, Pluralul englezesc (2015), regia Toma Enache, etc.